Cum să obții un preț bun pe mașina ta

Publicat pe 11 noiembrie 2021.

A sosit momentul să te desparți de mașina ta second-hand. După o lungă perioadă în care ai apelat la serviciile ei, a venit momentul în care trebuie să o cedezi altui proprietar. Știind câtă grijă și câți bani ai investit în ea, vrei ca prețul de vânzare să fie unul corect. Iată câteva sfaturi despre cum să obții un preț bun de vânzare pentru mașina ta.

 

  1. Pregătește mașina pentru vânzare

Primul contact al viitorului proprietar cu vehiculul este cel vizual. Așadar, la momentul vizualizării, este recomandat ca vehiculul să fie curat, atât în interior cât și la exterior. De asemenea, poți remedia anumite elemente avariate ale caroseriei și anumite elemente de interior. Aici putem discuta de lucruri minore, cum ar fi puțină vopsea sărită de pe ornamentul schimbătorului de viteze sau înlocuirea altor ornamente de interior dacă este necesar. Foarte important este ca și compartimentul motor să fie foarte curat și să nu aibă scurgeri de ulei. Deși aceste aspecte amintite anterior pot fi lucruri minore, acestea fac diferența în anumite cazuri.

 

  1. Valorifică dotările mașinii

Asigură-te că ești la curent cu toate dotările și toate informațiile despre mașina pe care dorești să o vinzi. În momentul discuției cu persoana interesată, trebuie să pui în valoare dotările de care mașina dispune. Trebuie, de asemenea, să fii informat cu privire la mașina ta, în cazul în care vei fi întrebat anumite aspecte. Un vânzător informat și care știe multe despre mașina sa oferă mai multă încredere și poate avea argumente în justificarea prețului cerut.

 

  1. Include raportul VIN în anunțul tău

VIN – ul este codul de identificare al mașinii și este unic pentru fiecare vehicul în parte. Este o abreviere din limba engleză (Vehicle Identification Number) și conține 17 caractere. Cu ajutorul raportului VIN, se pot afla date despre marcă, model, cod motor, kilometraj sau dacă mașina a suferit avarii sau dacă a fost declarată furată. O platformă online care oferă astfel de servicii este carVertical.

Dacă includeți raportul de verificare în anunț veți fi considerat un vânzător de încredere și veți atrage cumpărătorii cu adevărat interesați. De asemenea, veți salva timp prețios eliminând apelurile în care sunteți întrebați despre veridicitatea kilometrilor parcurși sau istoricul de accidente.

 

  1. Prezintă documente doveditoare

Un aspect foarte important în crearea unei relații de încredere cu un posibil cumpărător este prezentarea unor documente și facturi justificative cu privire la informațiile pe care le furnizați. De exemplu, cartea service împreună cu facturile aferente pot dovedi veridicitatea kilometrilor precum și când au fost efectuare reviziile periodice. Puteți argumenta prețul cerut și prin facturile care atestă înlocuirea și repararea anumitor piese.

Este evident că la momentul vânzării mașina trebuie să aibă toate actele necesare (certificat de înmatriculare, carte de identitate vehicul și asigurare RCA valabilă). Valabilitatea inspecției tehnice periodice (ITP) atestă, de asemenea, starea bună de funcționare a vehiculului pe drumurile publice.

 

  1. Postează un anunț online convingător

Deoarece, în zilele noastre, majoritatea mașinilor second-hand sunt vândute prin intermediul platformelor online, este important să îți asiguri și tu prezența pe un astfel de site și să concepi un anunț care să convingă și care să creeze o bună primă impresie. Asigură-te că anunțul conține toate detaliile mașinii și că fotografiile făcute îi scot în evidență toate calitățile. 

La momentul redactării anunțului, asigură-te că informația este structurată corespunzător. Evită informațiile inutile și detaliile de umplutură. Trebuie să fii scurt și la obiect și să evidențiezi bine plusurile mașinii. Poți povesti și de ce vinzi mașina (lipsă spațiu, schimbare model etc.) și ce ai schimbat la ea. Asigură-te că fotografiile realizate sunt detaliate și că acestea cuprind interiorul, exteriorul, bordul, motorul și nu te feri și de anumite imperfecțiuni dacă acestea există.

 

  1. Studiază piața

Înainte de postarea unui anunț de vânzare, încercați să studiați piața și să căutați anunțuri cu mașini asemănătoare ca model și echipări. Este recomandat să studiați cu atenție celelalte anunțuri publicate și să vă faceți o listă cu avantaje și dezavantaje pe care autovehiculul le are în comparație cu celelalte automobile asemănătoare. Puteți avea astfel o imagine clară asupra valorii de piață a vehiculului pe care îl dețineți.

Puteți astfel să stabiliți un preț competitiv care va reflecta valoarea de piață a mașinii dar care nu va alunga posibilii cumpărători din cauza prețului prea mare. Un alt mecanism de succes este negocierea prețului. O reducere a prețului negociată la fața locului pot crește șansele de vânzare a vehiculului.

 

  1. Acceptă un test-drive

Test drive-ul reprezintă o validare a funcționalității vehiculului. Așadar, nu vă feriți să lăsați potențialul cumpărător să facă o tură cu mașina. Acest lucru se va întâmpla cu dvs. în dreapta și după ce v-ați asigurat că acesta posedă permis de conducere și carte de identitate.

 

Concluzie

Vânzarea unei mașini poate fi o adevărată bătaie de cap. Cu ajutorul anumitor elemente la care să fiți atenți, puteți obține un preț corect pentru vehiculul dumneavoastră.

 

În cazul în care ești în căutarea modelului potrivit de mașină pentru tine sau, chiar pentru familia ta, pe www.CarZZ.ro găsești cele mai noi oferte cu mașini. Intră și alege modelul care îți va fi un partener de nădejde în fiecare zi.

 

Material realizat cu sprijinul carVertical!

Despre Denisa Lazaride

A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București datorită pasiunii sale pentru scris și a curiozității sale despre lumea din spatele ecranului. A lucrat în televiziune timp de un an, unde și-a descoperit pasiunea legată de tot ce înseamnă vizual. A început în paralel un job de Asistent Social Media, unde a reușit să își clădească bazele spre un domeniu profesional mult mai creativ. În prezent, ocupă funcția de Social Media Specialist care reușește să îmbine atât pasiunea sa pentru vizual, cât și cea pentru scris. Scrierea de articole pentru acest blog este dată de pasiunea autorului pentru sustenabilitate, dar și datorită curiozității sale despre orice temă posibilă, LaJumate.ro reușind să ofere o gamă foarte largă de subiecte de interes.

Îți recomandăm

Criterii pentru alegerea celui mai bun GPS auto

Alegerea și Utilizarea Celui Mai Bun GPS Auto

Auto, General

Mașinile Autonome: Tehnologii și Impact în Societate

Auto