HR Undercover – conferința dedicată industriei de HR

Publicat pe 18 septembrie 2019.

 

UPDATE: Soluțiile pe care specialiștii în HR le propun organizațiilor cu privire la retenția angajaților.

 

Cea mai mare provocare în domeniul HR-ului este aceea de a te adapta și de a evolua continuu, având în vedere numeroasele provocări la care sunt supuși specialiștii din HR. 

Discuțiile ce au avut în data de 25 și 26, la HR Undercover, unde au fost prezenți peste 150 de specialiști, atât din România, cât și din afară, din domeniul HR-ului, au oferit răspunsuri vis-a-vis de întrebările ce stau pe buzele tuturor celor care lucrează în departamentele de recrutare. 

Printre întrebările ce și-au găsit răspunsul în cadrul conferinței se numără următoarele: “Ce soluții există pentru a crește rata de retenție a angajaților?”, “Care sunt soluțiile pe care le pot pune la dispoziția angajaților pentru a le satisface nevoia de evolua și de a învăța?” și “Cum poți acorda un echilibru între așteptările angajaților și realitatea de pe piața forței de muncă?“.

În căutarea soluțiilor pentru toate cele menționate mai sus, am aflat și că angajatorii au început să pună mai mult accentul pe cultura dezvoltării personale a angajaților, nu pe competențele tehnice, care se pot învăța ulterior. Având în vedere că piața locurilor de muncă se confruntă cu un deficit de 15%, organizațiile trebuie să găsească o soluție pentru a ține angajații motivați. 

Concluzia specialiștilor este că pentru a crește brandul și pentru a avea rezultate notabile, organizațiile trebuie să își concentreze atenția pe angajați, deoarece mulțumirea acestora se va reflecta în rezultatele muncii lor, dar și în cifrelor companiei. 

Un alt lucru interesant care s-a discutat la conferința HR Undercover este conceptul de corporate well-being. Practic, angajatorii încearcă să le ofere angajaților un echilibru între viața de birou și viața personală. Acest lucru este pus în practică cu ajutorul unor cursuri, ce se desfășoară la birou, iar tematicile diferă de la cursuri de fotografie, la cursuri de actorie, la cursuri de gătit și de construit diferite obiecte. 

Răspunsul la întrebarea “ce poate face o companie pentru a-și păstra angajații cât mai mult timp” este că retenția. Aceasta este în strânsă legătură și este influențată de comunicarea dintre departamente, dar și între manager și angajat. Pe lângă cele menționate mai sus, o contribuție semnificativă o au și așteptările salariale și percepția de lucru. 

În cea de-a doua zi s-a discutat despre managementul performanței. Specialiștii în recrutare consideră că este foarte important să ai people skills, ca manager, și că nu este suficient doar să îți atingi targetul. Performance managementul este despre transparență, responsabilitate, dar și dezvoltare continuă. 

Dacă discutăm despre beneficiile extra-salariale, vom observa o diferență între preferințele angajaților de anul trecut, față de cele de anul acesta. Astfel, anul trecut, în topul preferințelor angajaților se aflau tichetele de masă, cadourile, transportul și vacanțele în România. Însă, în primele luni ale anului 2019, interesul pentru vacanțe, sport și sănătate s-a dublat față de anul trecut. 

Pe lângă beneficiile extra-salariale, angajații își doresc mai multă flexibilitate, mai exact își doresc să poată lucra de la domiciliu. O altă formă de flexibilitate este telemunca. 

Telemunca este un nou mod de organizare a muncii, prin care salariatul își îndeplinește taskurile zilnice, într-un alt loc de muncă fizic, față de cel precizat de angajator, iar principala metodă de comunicare folosită este prin intermediul telecomunicațiilor. 

Spre finalul evenimentului, concluziile nu au întârziat să apară și astfel am aflat care sunt soluțiile pe care le avem la dispoziție pentru a avea angajați mai motivați, mai fericiți, dar și o companie cu rezultate. 

Așadar, atâta timp cât angajații beneficiază de oportunități de învățare, vor fi mai fericiți, mai proactivi, mai puțin stresați și își vor asuma și mai multe responsabilități.

 

Pe 25 și 26 septembrie suntem prezenți la HR Undercover – conferința dedicată industriei de HR.

Evenimentul va avea loc la Hotel Radisson Blu – București, iar organizatorii așteaptă peste 150 de profesioniști.

Având în vedere toate schimbările ce au avut loc, în ultimii ani, în departamentele de HR, dar și cele care se anunță deja pentru următorii ani, trebuie să ne adaptăm, să progresăm astfel încât să fim pregătiți pentru schimbările ce vor urma.

Participând la HR Undercover vei afla răspunsuri la întrebări precum: “Cum ne asigurăm că evoluția companiei la nivel de resurse umane este una pozitiva?”, ”Cum confruntăm teoria cu practica?”, ”Care sunt așteptările de business cu realitatea umană de pe piața muncii?”, plus multe altele. 

Întotdeauna trebuie să avem o soluție pentru orice situație, mai ales că responsabilitățile mangerilor de HR cresc într-un ritm accelerat.

În acest context, colaborarea specialiștilor din zona de HR, întâlnirea pentru discuții, schimbul de experiență și impresii par a fi mai importante ca oricând. 

Așadar, vino la HR Undercover să descoperi toate noutățile din domeniul resurselor umane, dar și să te întâlnești cu specialiști în HR, să faceți schimb de experiență și cunoștințe. 

Mai multe detalii despre HR Undercover și modalitatea de înscriere puteți afla aici: https://business-mark.ro/event/hr-uncovered/

Și pentru că ne dorim să fii la curent cu cele mai noi schimbări din domeniul HR-ului, folosește codul 20LAJUMATE și beneficiază de o reducere de 20%. 

 

Despre Denisa Lazaride

A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București datorită pasiunii sale pentru scris și a curiozității sale despre lumea din spatele ecranului. A lucrat în televiziune timp de un an, unde și-a descoperit pasiunea legată de tot ce înseamnă vizual. A început în paralel un job de Asistent Social Media, unde a reușit să își clădească bazele spre un domeniu profesional mult mai creativ. În prezent, ocupă funcția de Social Media Specialist care reușește să îmbine atât pasiunea sa pentru vizual, cât și cea pentru scris. Scrierea de articole pentru acest blog este dată de pasiunea autorului pentru sustenabilitate, dar și datorită curiozității sale despre orice temă posibilă, LaJumate.ro reușind să ofere o gamă foarte largă de subiecte de interes.

Îți recomandăm

Studiu Homezz la Târgul Național Imobiliar: Ansamblurile rezidențiale noi sunt preferate de peste 60% dintre români

Comunicate de presă, Evenimente, General

HomeZZ.ro participă la TNI 2021! Te așteptăm cu specialiști și reduceri de la parteneri de top!

Comunicate de presă, Evenimente