Cum să verifici daunele unei mașini de vânzare înainte să o achiziționezi
Publicat pe 13 martie 2019.În ziua de azi sunt din ce în ce mai multe mașini de vânzare în România, iar alegerea este deosebit de dificilă. Deși aspectul acestora este unul impecabil, adică la fel ca al celorlalte vânzări auto la mâna a doua, foarte multe mașini sunt foste daune totale, într-o proporție mai mare decât vi s-ar părea. Deoarece acestea sunt foarte bine aranjate, este destul de greu de făcut distincția.
Dar asta nu înseamnă că nu putem face nimic în legătură cu acest lucru.
Caută aici anunțuri cu autoturisme pe Lajumate.ro.
12,3% din mașini reprezintă un pericol real pentru viața pasagerilor
Mai exact, 12,3% (mai bine de una din 10) din mașinile SH ce au trecut în anul 2018 prin sistemul de verificare al celor pe care i-am întrebat au prezentat daună totală, adică o daună serioasă care a făcut mașinile respective să nu mai fie bune pentru a fi repuse în circulație, însă samsarii le-au reparat și le-au pus din nou pe drumuri.
Tot în urma verificărilor, a mai reieșit și că 66% din mașinile de vânzare verificate pentru daune, în decursul anului trecut, au avut cel puțin daună minoră. În comparație cu 2017, anul trecut procentul a crescut cu 6%.
Valoarea totală de reparație a daunelor a fost de 10,8 milioane lei (2,3 milioane euro), valoarea medie totală per mașină a fost de 15.070 lei (3.200 euro).
Au fost descoperite în medie 3,7 daune per mașină, valoarea medie a unei daune fiind de 4072 lei (880 euro).
Modele care s-au evidențiat
Dacă ne raportăm la brandurile sau mărcile de mașini, avem câteva date interesante legate de acestea:
– BMW X6 a avut cele mai multe daune, au fost 13 daune înregistrate;
– Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC din 2017 a avut cea mai mare daună a cărei valoare de reparație a fost de circa 100.000 euro, cel mai probabil daună totală;
– Audi A6 cu daune însumate de 26.000 euro în decursul mai multor ani;
– Hyundai Santa Fe 2009 cu daune însumate de 15.000 euro în decursul mai multor ani;
– un Nissan a fost înregistrat cu o daună de 12.300 euro.
„Corelând valoarea estimată de reparație a mașinii în urma daunei respective cu valoarea mașinii de nouă, cumpărătorul își poate da seama dacă mașina a suferit o daună majoră, o avarie minoră sau a fost daună totală. De exemplu o daună de 25.000 RON la un BMW X6 poate înseamnă o avarie medie pe când la o Dacia Logan poate înseamnă chiar o daună totală”, a declarat Mihai Cune, fondatorul InspectorAuto.
Verificarea istoricului daunelor este ușoară și foarte utilă
Verificarea istoricului de daune se poate face doar pe baza seriei de șasiu (VIN) și oferă informații legate de daunele înregistrate în bazele de date RCA și CASCO + anumite service-uri.
Pe CarZZ.ro, la detaliile anunțului, se poate introduce codul VIN al mașinii de vânzare și se generează astfel acea verificare, o analiză automată legată de tot ceea ce se poate găsi în legătură cu istoria mașinii și schimbările pe care le-a avut.
Trebuie avut în vedere faptul că informațiile oferite reprezintă valoarea estimată de reparație în urma daunelor înregistrate împărțită în: costuri piese, costuri manoperă și costuri vopsitorie. Acoperirea este una foarte mare, de până la aproximativ 80% din totalul daunelor raportate începând cu 2009.
Căutări Lajumate.ro: anvelope all season, skoda octavia, dacia logan, logan 2017, renault megane, skoda fabia, opel astra h, dacia sandero, ford mustang, audi a3, volkswagen passat, peugeot 3008, renault clio, renault captur, audi a5, skoda rapid, volkswagen golf, volkswagen polo
Sursă imagine 1: Pxhere.com