Află care sunt cele mai noi tendințe și provocări în departamentele de HR
Publicat pe 29 mai 2019.
Pe 15 mai am fost prezenți la Brașov HR Vibes, eveniment la care au participat peste 100 de persoane care au avut posibilitatea de a discuta cu specialiștii în domeniu despre tendințe și previziuni, cât și despre cele mai eficiente metode aplicate în departamentele de resurse umane.
Cum adaptăm noile tehnologii pentru a îmbunătăți actualele procese de recrutare
Printre subiectele dezbătute în cadrul conferinței s-au mai adus în discuție și subiecte precum adoptarea noilor tehnologii și cum pot fi ele utilizate pentru îmbunătățirea proceselor actuale. În acest context s-a adus în discuție chatbot-ul Eva care a fost dezvoltat pentru departamentul de resurse umane al organizațiilor și care oferă soluții de automatizare ce sporesc posibilitățile de eficientizare ale proceselor operaționale din cadrul unui business.
O altă discuție interesantă a fost despre importanța campaniilor de employer branding. Provocările celor din departamentele de resurse umane vin nu numai din diferențele culturale, ci și din punctul de vedere al vârstei. Astfel, este foarte important să se descopere motivația fiecărui angajat și să le ofere soluții ce răspund nevoilor lor.
Diferența dintre employer branding și recruitment branding
Tot la acest capitol s-au adus în discuție și diferențele dintre employer branding și recruitment branding/marketing. Ambii termeni se concentrează pe același lucru, și anume, imaginea brandului companiei și reputația acesteia.
Procesul de employer branding te ajută să găsești și să convingi angajații că acesta este cel mai potrivit loc de muncă pentru ei. Este practic procesul de definire a brandului companiei, iar recruitment branding/marketing se referă la procesul de promovare al conținutului procesului de employer branding.
Mai pe scurt, putem privi employer branding-ul ca pe o promisiune către viitorii angajați și către cei actuali, în timp ce recruitment marketing/branding se referă la felul în care compania se va ține de promisiunile făcute acestora.
Ce soluții avem pentru a spori retenția angajaților?
Unul dintre cele mai dezbătute subiecte a fost despre retenția angajaților și ce soluții există pentru a putea satisface cerințele acestora.
Concluzia specialiștilor este că angajatul modern este foarte interesat de beneficiile extra-salariale pe care compania i le poate pune la dispoziție și nu mai iau în considerare doar pachetul salarial care nu mai este suficient pentru a-l convinge.
Co-founder-ul Benefit.ro, Stelian Bogza, a declarat că cele mai multe beneficii pe care companiile le pun la dispoziția angajaților fac parte din categoria serviciilor, dar și companiile din call-center/BPO si IT.
În cadrul conferinței s-a discutat și despre cât este de importantă activitatea fizică a angajaților din cadrul unei companii și care este cea mai bună metodă de construire a unei culturi organizaționale bazate pe incluziune.
Specialiștii în publicitate recomandă companiilor să adopte o metoda de promovare și comunicare cât mai transparentă.
În concluzie, dacă ești în căutarea unui nou loc de muncă sau dacă ești companie și îți dorești cei mai buni angajați, Jobzz.ro și lajumate.ro sunt platformele care îți pun la dispoziție o vastă varietate de job-uri și candidați!